INFORMACJE DOTYCZACE PRZYGOTOWANIA DOKUMENTÓW 

W ZAKRESIE 6 – MIESIĘCZNEJ PRAKTYKI ZAWODOWEJ W APTECE

dla Studentów VI roku Wydziału Farmaceutycznego – kierunek farmacja

 

Informacje dotyczące sposobu realizacji 6-miesięcznej praktyki zawodowej w aptece:

Ponadto zaleca się zapoznanie z innymi obowiązującymi aktami prawnymi:

  • Ustawa o zawodzie farmaceuty z dnia 10 grudnia 2020 r. – Dz. U. 2021 Poz. 97;
  • Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 26 lipca 2019r.
    w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu: lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, … – Dz. U. 2019 poz. 1573;
  • Zarządzenia Rektora UMP: Nr 66 / 18 z dnia 25 czerwca 2018r.w sprawie ustalenia Regulaminu praktyk wakacyjnych/ zawodowych realizowanych przez studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych UMP.

Wymagane dokumenty do odesłania w celu terminowego rozpoczęcia praktyki zawodowej:

  • Następnie Student jest zobowiązany w terminie od 1-18 sierpnia przesłać listownie za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub pocztą kurierską (ewentualnie dostarczyć osobiście) następujące poświadczone i podpisane dokumenty: FORMULARZE Nr 1, Nr 2, Nr 3 (Oświadczenie Kierownika Apteki) oraz OŚWIADCZENIE jw.
  • Wnioski do Dziekana Wydziału Farmaceutycznego w sprawie indywidualnej organizacji stażu (np. poza powiatem poznańskim) należy składać w terminie od 1-15 lipca.

UWAGA KIERUNEK FARMACJA po ukończeniu 6-miesięcznej praktyki zawodowej w aptece należy w terminie 7 dni złożyć w UCOS komplet następujących dokumentów:

  • wypełniony dziennik praktyk z podpisem opiekuna z UMP (osoby odbywające staż poza województwem wielkopolskim, zachodniopomorskim oraz lubuskim, po uregulowaniu wszystkich formalności u wyznaczonego opiekuna spoza Uczelni poznańskiej, muszą udać się na zaliczenie do opiekuna z UMP). UWAGA Część III Dziennika – ZAŚWIADCZENIE musi zostać opatrzone podpisem Kierownika/Opiekuna praktyki wraz z pieczęcią oraz datą ostatniego dnia praktyki – termin zawarty w umowie, czyli ostatniego dnia szóstego miesiąca praktyki zawodowej,
  • lista obecności z wymaganymi podpisami,
  • protokół sporządzenia leku recepturowego dla pacjenta z wymaganymi podpisami (do pobrania),
  • karta przykładowego przeglądu leków stosowanych przez pacjenta z wymaganymi podpisami (do pobrania),
  • zeszyt leku recepturowego,
  • dowód wniesienia opłaty za dyplom w wysokości 60 zł (opłatę należy wnieść na indywidualne subkonto studenta).

Istnieje możliwość wystawienia dyplomu w języku obcym (angielski, niemiecki, rosyjski, hiszpański, francuski) oraz suplementu w języku angielskim za dodatkową opłatą w wysokości 40 zł – wzór wniosku.

Zgodnie z § 22 pkt. 2 Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów „w odpisie dyplomu w języku obcym nazwę uczelni pozostawia się w oryginalnym brzmieniu, a tytuł zawodowy oraz wynik ukończenia studiów – w języku polskim”.

W przypadku wniosku o wydanie dyplomu oraz suplementu w języku obcym złożonego do dnia ukończenia studiów uczelnia wydaje (zamiast dwóch odpisów w języku polskim) 1 odpis dyplomu i suplementu w języku polskim oraz 1 odpis dyplomu w języku obcym i suplementu w języku angielskim.

Kartę okresowych osiągnięć studenta z zaliczeniem sześciomiesięcznej praktyki zawodowej należy przesłać mailowo na adres dyplomucos@ump.edu.pl w terminie do 7 dni od dnia rozliczenia w UCOS sześciomiesięcznej praktyki zawodowej.

Do dnia złożenia w UCOS dokumentów potwierdzających zakończenie stażu należy aktywować obiegówkę w systemie WISUS moduł ASIA oraz wprowadzić dodatkowe osiągnięcia do systemu Wisus poprzez formularz „Dodaj dane do suplementu” w module ASIA (ASIA ->Suplementy -> Szczegóły -> Dodaj dane do suplementu) zgodnie z ustalonym na UMP katalogiem osiągnięć studenta wpisywanych do suplementu.

Po tym terminie nie będzie możliwości wprowadzania zmian w danych do suplementu. Dyplom należy odebrać osobiście. W terminie 30 dni od dnia ukończenia studiów uczelnia sporządza i wydaje absolwentowi dyplom ukończenia studiów wraz z suplementem.

 

Osoba do kontaktu: mgr Agnieszka Mikut 61 854 75 08 lub amikut@ump.edu.pl