Procedura ubiegania się o przyznanie stypendium Rektora
Decyzją Rady Uczelnianej Samorządu Studenckiego oraz JM Rektora stypendium jest przyznawane na poziomie 9% liczby studentów danego kierunku.
W jaki sposób należy ubiegać się o przyznanie stypendium rektora?
Warunkiem ubiegania się o stypendium rektora jest uzyskanie wymaganej średniej ocen za poprzedni rok akademicki lub posiadanie osiągnięć naukowych, artystycznych albo sportowych .
Stypendium Rektora może otrzymywać student, który:
- Zdał egzaminy ze wszystkich przedmiotów, z których zajęcia kończyły się w danym roku egzaminem, oraz uzyskał z nich średnią ocen nie niższą niż 4.00.
- Zdał egzaminy ze wszystkich przedmiotów, z których zajęcia kończyły się w danym roku egzaminem i legitymuje się osiągnięciami na polu naukowym, artystycznym lub sportowym na poziomie krajowym albo międzynarodowym
- Zaliczył pierwszy rok studiów (nie dotyczy studiów II stopnia)
- Został przyjęty na pierwszy rok studiów w roku złożenia egzaminu maturalnego, który jest laureatem olimpiady międzynarodowej albo laureatem lub finalistą olimpiady przedmiotowej o zasięgu ogólnopolskim.
Student, który chce ubiegać się o stypendium rektora, musi wypełnić wniosek znajdujący się w systemie internetowym Uniwersytetu WISUS w zakładce ASIA ( wniosku nie należy drukować do momentu pojawienia się informacji o jego zakwalifikowaniu do decyzji pozytywnej).
Średnią ocen, gdy nie wynika ona z indeksu elektronicznego, potwierdza UCOS (należy wniosek wydrukować i zanieść do UCOS – dotyczy studentów, którzy studia I stopnia ukończyli w UMP lub innej uczelni).
W przypadku posiadanych osiągnięć naukowych, artystycznych lub sportowych student załącza do wniosku on-line skany tych dokumentów.
Niezłożenie wniosku w wyznaczonym terminie uniemożliwia ubieganie się o to świadczenie w danym roku akademickim.
Po ustalonym terminie składania wniosków o przyznanie stypendium rektora dla najlepszych studentów, zwoływana jest Uczelniana Komisja Stypendialna.
Student po zalogowaniu się na swoje konto w systemie WISUS może śledzić historię wniosku (widoczne są wszystkie etapy pracy z wnioskiem).
Po wpisie, dokonanym przez Uczelniane Centrum Obsługi Studentów, że wniosek został zakwalifikowany do decyzji pozytywnej Student ma obowiązek dostarczenia kopii dokumentów oraz przedłożenia oryginałów do wglądu (wniosek, z załącznikami) w terminie określonym w komunikacie rektora dot. harmonogramu składania wniosków o stypendia, wypłat stypendiów i prac wydziałowych komisji w danym roku akademickim do Uczelnianego Centrum Obsługi Studentów.
Dostarczenie dokumentów w wyznaczonym terminie jest warunkiem otrzymania decyzji ostatecznej oraz dokonania przelewu stypendium na konto podane w systemie WISUS.
Decyzja ta jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks Postępowania Administracyjnego.
Odwołanie od decyzji
Studenci, którzy otrzymają negatywną decyzję, mają możliwość złożenia wniosku do Rektora o ponowne rozpatrzenie sprawy. Wniosek taki wymaga formy pisemnej oraz dołączenia do tego wniosku oryginału dokumentów. Odwołania złożone tylko w formie elektronicznej w systemie ASIA nie spełnijące tego wymogu. Konieczne jest dostarczenie wydrukowanego odwołania do Uczelnianego Centrum Obsługi Studentów.