Zapomoga jest formą doraźnej, bezzwrotnej pomocy dla studenta, udzielanej w formie pieniężnej. O przyznanie zapomogi może ubiegać się student, który znalazł się przejściowo w trudnej sytuacji życiowej.
Zapomoga przyznana może być wyłącznie na wniosek studenta.
Formularz wniosku dostępny jest na stronie Internetowej Uczelni w systemie WISUS w zakładce AKSON.
Występując o zapomogę student zobowiązany jest dołączyć do wniosku dokumenty potwierdzające okoliczności, które stanowią podstawę do zwrócenia się o przyznanie tej formy pomocy.
Student może otrzymać zapomogę nie więcej niż dwa razy w roku.
Student może ubiegać się o zapomogę nie później niż po upływie 4 miesięcy od zaistnienia zdarzenia losowego.
Wysokość zapomogi ustala Wydziałowa Komisja Stypendialna po uwzględnieniu wszystkich czynników wpływających na przejściowo trudną sytuację studenta.
Zapomoga przysługuje przez okres 12 semestrów, bez względu na ich pobieranie przez studenta, z zastrzeżeniem że w ramach tego okresu świadczenia przysługują na studiach:
Łączny okres przysługiwania zapomogi jest dłuższy o 2 semestry w przypadku, gdy student podjął jednolite studia magisterskie, których czas trwania określony w przepisach prawa wynosi 11 albo 12 semestrów.
Zapomoga nie przysługuje studentowi posiadającemu tytuł zawodowy; magistra, magistra inżyniera albo równorzędny, licencjata, inżyniera albo równorzędny, jeżeli ponownie podejmuje studia pierwszego stopnia.
Zapomogę student może otrzymywać wyłącznie na jednym, wskazanym przez siebie kierunku studiów.